ناسا
ناسا وبلاگي كه توسط ستاره شناسان ايراني گرداوري شده,, خوش آمديد,, ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنيد
img img img
درباره سايت
مشاهده مطالب سايت

درباره سايت

درباره ما
ناسا
به وبلاگ ناسا  خوش امدید. کلمات و مطالب شامل دنیای مخلوق شده جهان هستی  بوده ناسا را در گوگل بزنيد .یادتون نره   
تبادل لینک با وبلاگ های هم موضوع و رنک+3
رنک ما 4
موضوع : نجوم
مدير سايت
    
img img img
سخن روز
بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست.
‐ حضرت علی علیه‌السلام
خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان.
‐ دکتر علی شریعتی
آدمی ساخته‌ی افکار خویش است فردا همان خواهد شد که امروز می‌اندیشیده است.
‐ مترلینگ

پيوندها، روزانه ها و ...

امکانات سايت

ناسا

مطالب سايت

img img img
یکشنبه هفدهم آذر ۱۳۹۸  ساعت ۵:۲۴ ب.ظ

مترجم زیر نویس

از ترجمه تا زیرنویس

ما در این بخش داستان واقعی یکی از مترجمانی را که از کار ترجمه به کار ترجمه زیر نویس رو آورده را برای شما تعریف خواهیم کرد پس با ماه همراه باشد

این یک داستان واقعی است .

ما امروز داستان خود را با مترجمی به نام علی آغاز میکنیم او سفر خود را به عنوان مترجم آغاز کرد و سپس یک زیر نویس حرفه ای انگلیسی برای تمامی فیلم های روز سینما شد .

او در ابتدا در ایالات متحده زندگی میکرد و سپس چند سال در کشور کلمبیا  زندگی را ادامه داد , او تصمیم گرفت با استفاده از مهارت زبان اسپانیایی خود روش خوبی را برای کسب درآمد از ترجمه اسپانیایی پیش بگیرد .

او متولد شهر شیکاگو بود زیر در انها علاوه بر لهجه انگلیسی /آمریکا بسیار از مردم به زبان اسپانیایی نیز صحبت میکنند , شهر شیکاگو یک شهر رقابتی برای مترجمان است .

او در سال های 2012 میلادی به دنبال دفاتر ترجمه برای مشاغل آزاد گشت و سپس  کار خود را گسترش داد پس از این و تحقیقات فراوان دریافت که مترجم شفاهی اسپانیایی میتواند در آن دوره درامد بسیاری داشته باشد لذا با توجه به مهارت زبانی بالا اقدام به ترجمه بومی و شفاهی زبان اسپانیایی نمود

جستجوی هدف برای ترجمه زمینه ای شد که علی با شور و اشتیاق فراوان چالش های غیر منتظره ای را پشت سر گذاشته و در سطح بین المللی مشهور شود .

او یک روز درحال گوش دادن پادکست صوتی بود که در آن در خصوص شرکت Netflix و خدماتی را که این کمپانی در جهان ارائه میدهد و بسیار مطرح می باشد صحبت می شد.

علاقه او به ترجمه فیلم به اوج خود رسید به گونه ای که در کنار کار خود اقدام به ترجمه فیلم انگلیسی  و اسپانیایی نمود او برای یک مترجم فیلم در سایت Netflix  نیاز به مهارت قبلی داشت لذا یک امتحان ورودی چالش برانگیز را در موقعیت خود دید.

او شورع به جستجو در بین سایت ها کرد و با افرادی که در زمینه دانلود فیلم  و یا تولید فیلم در اسپانیا و اروپا کار میکردند ارتباط گرفت.

علی به عنوان یکی مترجم پس از تحقیقات فراوان در امر ترجمه فیلم با شرکت Gosub Tv  روبرو شد اوا توسط این سازمان دوره های فشرده هنر ترجمه زیر نویس را توسط این سازمان شرکت کرد.

پس از پایان این دوره در عین حال که فردی پر شور و پر تحرک بود زیر نظر یکی از مترجمین فیلم که ترجمه بسیاری در سازمان مذکور داشت آموزشهای لازم را فرا گفت.

این دوره تقریبا یک هفته با اخذ هزینه و فشرده پس از دریافت گواهینامه به پایان رسید.

امروزه علی به عنوان یک مترجم زیرنویس , انگلیسی , اسپانیایی و فارسی در سایت ما فعالیت میکند , درست است که او خارج از کشور است اما سابقه بسیاری در ترجمه فیلم های سینمایی روز دنیا و یا سریالهای درام به همراه هماهنگ سازی زیرنویس داشته است.

امیدواریم صنعت ترجمه زیر نویس در فیلم همچنان جای خود را در کشور باز کرده و مانند خدمات دیگر پرتقاضا تر از همیشه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با خدمات ترجمه زیرنویس فیلم ها بر روی لینک زیر کلیک کنید

خدمات ترجمه زیرنویس

شنبه بیست و ششم مرداد ۱۳۹۸  ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

با سلام بعد از مدتها ما آمدیم با یک تیم قوی از منجمان و متخصصان و مترجمان علم نجوم

شاید قبلا در جریان بودید که وبلاگ ناسا از قدیمیترین وبلاگ های نجو در ایران بود که توسط منجمان ایرانی خارج از کشور بروز رسانی می شد اما به دلیل برخی مشکلات در خصوص ادامه فعالیت در بلاگفا ما مجددا تصمیم گرفتیم این وبلاگ را مثل همیشه و قدرتمند تر از همیشه بروز رسانی کنیم , تیم ما  نفر از منجمین به نام می باشد که مجددا تصمیم گرفتند در این وبلاگ به فعالیت بپردازند .

سرچشمه زندگی در فضا

سرچشمه زندگی در فضا 

سرچشمه پازل زندگی در فضا توسط محققان ناسا تحت عنوان Exobiology مورد حمایت مدیران ارشد ناسا قرار گرفت.

اخیرا مقاله ای در این خصوص اینجا ارائه شده است Atlantic

دامنه پروژه این محققان کار بر روی کپی غشاهای اسید چرب بر روی زمین شکل گرفته که میتواند منجر به ساختارهای سازمان یافته اولیه سلول های زنده شود .

سلولهای زنده به غشایی احتیاج دارند که محتویات سلول (پروتئین ، RNA و غیره) را از محیط جدا می کند. تصور  بالا گواه این مطلب است  ,  غشاها به طور خود به خود از اسیدهای چرب  جمع شوند. با این وجود ، ممكن است غشاهای اسید چرب در شرایط محیطی كه احتمالاً در اوایل زمین در زمان سرچشمه زندگی وجود داشتند ، ناپایدار باشند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که اسیدهای آمینه پربیوتیک می توانند در حضور یون های نمکی و منیزیم نقش مهمی در تثبیت ساختارهای اسید چرب داشته باشند. با استفاده از  میکروسکوپ ، محققان مشاهده کردند که مخلوطی از اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب حتی در صورت وجود نمک قادر به ایجاد شکل کروی هستند.

 

 

 

چهارشنبه دوازدهم دی ۱۳۹۷  ساعت ۱۱:۶ ق.ظ

دارالترجمه رسمی پارسیس

 

ما در این بخش از وبلاگ ناسا به معرفی یک سایت معتبر در خصوص ترجمه خواهیم پرداخت

برخی مقالات نجوم انگلیسی ظهستند که دانشجویان رشته نجوم میتوانند با سپردن مقالات خود به دارالترجمه رسمی نجوم مقالات خود را از انگلیسی به فارسی برگردانند.

 

امروزه سایت های ترجمه و دارالترجمه زیادی در تهران خصوصا در مرکز اصلی از جمله انقلاب تهران فعالیت میکنند اما آیا همه آنها قادرند هم ترجمه رسمی و هم ترجمه تخصصی ارائه دهند و اینکه قیمت اینگونه ترجمه ها به چه میزانی است 

اگر می خواهید تفاوت ترجمه رسمی و غیر رسمی ( تخصصی ) را ببینید پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید 

اجازه بدهید ترجمه رسمی را با مثال توضیح دهیم فرض کنید در حال حاضر در ایران در مقطع دبیرستان در حال تحصیل هستید اما قصد دارید تحصیلات دانشگاهی خود را در خارج از کشور در یکی از دانشگاه های آلمان ، سوئیس ، انگلیسی ، کانادا و یا هر کشور دیگری ادامه دهید

طبیعتاً برای ثبت نام در دانشگاه کشور مورد نظر لازم است که آخرین مدرک تحصیلی خود که مدرک اتمام دوره پیش دانشگاهی است را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید طبیعتاً مدرک شما به زبان فارسی است و کارمندان دانشگاه مورد نظر با زبان فارسی آشنایی ندارند و لازم است که مدرک شما به زبان رسمی آن کشور ترجمه شود اما نکته قابل توجه این است که در خارج از کشور هر ترجمه ای پذیرفته نمی شود و تنها ترجمه ای مورد پذیرش است که دولت ایران آن را به رسمیت شناخته و وزارت امور خارجه ایران بعنوان نماینده آحاد مردم ایران در کل کشورهای دنیا آن را تایید نموده است

اما لازم است بدانیم که وزارت امور خارجه چه نوع ترجمه ای را تایید می نماید ؟

وزارت امور خارجه تنها ترجمه هایی را تایید می نماید که ترجمه رسمی شده اند ؛

خب دوباره به بحث اول خودمان که ترجمه رسمی چیست برگشتیم
ترجمه رسمی ترجمه ای است که از سوی مترجم رسمی انجام شده و به تایید قوه قضائیه رسیده است

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترجمه رسمی کلیک کنید 

 

پنجشنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۶  ساعت ۱۲:۴۳ ق.ظ

پیام رسان سروش یک پیام رسان ایرانی است با قابلیت های متفاوت از تلگرام 

 

پیام رسان سروش (اپلیکیشن سروش ) علیرغم تصور خیلی از کاربران که شبیه ترین پیامرسان به دیگر شبکه اجتماعی میباشد اینگونه نیست بلکه شاید از لحاظ امکانات به دیگر پیام رسان ها شبیه باشد اما باز هم امکانات داخلی زیاد تری دارد مثلا پیام رسان سروش یکی از شاخصترین امکاناتی که در خود دارد پرداخت آنلاین و وصل شدن آنی به درگاه شخصی میباشد یعنی هر کاربر میتواند در کانال خود اقدام به خرید و فروش کالا کنند کافی است نگاهی به آدرس کانال مدیریت مجوز پرداخت آنلاین در پیامرسان سروش (pycrmg@) بیاندازید تا نحوه فعالسازی درگاه آنلاین را در پیامرسان سروش برای خود فعال کنید

 

اما خدماتی که قرار است توسط سایت ثبت کانال سروش به شما ارائه گردد چه میباشد ؟

خدمات ارائه شده توسط ما شامل ثبت کانال های سروش (soroushchannel ) در سایت بعنوان مجموعه ای از کانال ها , گروه های اپلیکیشن پیام رسان سروش میباشد که برای اولین بار در حال ارائه خواهد بود

 پیام رسان ایرانی سروش

پیام رسان سروش ( یکی از پرطرفدارترین پیام رسان ایرانی ) میباشد که علاوه بر اینکه یک دنیا امکانات دارد بلکه با دیگر نمونه های ایرانی خود کاملا فرق دارد و تفاوت آنها در این است که پیام رسان سروش کاملا توسط متخصصان ایرانی طراحی شده و هیچ محدودیتی در استفاده ندارد .

پیام رسان اجتماعی سروش نام نرم افزاری است که در نسخه های مختلفی از جمله سیستم عامل ویندوز (Windows) , اندروید ( Android ) و آی او اس (ios ) , سیستم عامل مک (MAC OS ) , سیستم عامل لینوکس ( Linux ) عرضه شده است .

چهارشنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۵  ساعت ۱:۱۵ ق.ظ
Messier 51

The Whirlpool Galaxy and Beyond   تصویر نجومی است که توسط  Astrophotography  ناسا گرفته شد - حق کپی رایت توسط Álvaro Ibáñez Pérez

 در صورت فلکی دب اکبر با دنبال کردن ستارگان و مشاهده آخرین ستاره در این صورت فلکی با استفاده از تلسکوپ و هدایت آن در انتهای مسیر به سمت جنوب و غرب اگر ادامه پیدا کند به کهکشان های  خارق العاده و شگفت انگیزی با نام Messier 51 خواهید رسید .

کهکشان Messier 51 به کهکشان گردابی شکل معروف است که یکی از آشکارترین و احتمالا مارپیچ ترین نوع کهکشان یاد شده تا به امروز خواهد بود .

M51 یکی از اکتشافات اصلی شارل مسیه بود: او آن را در 13 اکتبر 1773 کشف کرد ، 

منبع : apod.nasa

یکشنبه ششم تیر ۱۳۹۵  ساعت ۴:۲۲ ب.ظ

از موقعی که فرضیه شواهد وجود آب در سیاره مریخ اعلام شده بود از گزشته تا حل دانشمندان ناسا در پی یافتن بهترین نتیجه از این فرضه بوده اند . مشاهده فرضیه قبل در مورد شواهد وجود آب

آنها به این نکته توجه دارند که تحقیقات برنامه ریزی شده برای کاوشگر مریخ بعنوان یک رانندگی ساده بر روی زمین مریخ و یا یک شخم زنی ساده نمیباشد .

این عکسی که مشاهده میکنید سلفی مریخ نورد مریخ میباشد که در پاسگاه حفر شده در بخش Naukluft  از پایین دامنه کوهی در مریخ میباشد

جیم گرین مدیر بخش علوم سیاره ای ناسا در اینباره اعلام کرد : ما برای یافتن این فرضیه نه تنها باید دامنه جستجو را در دامنه کوها های شیب دار مریخ جستجو کنیم بلکه باید این اطمینان حاصل شود که کارشناسان بخش حفاظت دستگاه این شواهد و نتایج را تایید کنند تا پی به روند نحوه چگونگی زندگی بی دردسر انسان بر روی مریخ فراهم گردد .

این عکسی که مشاهده میکنید سلفی مریخ نورد مریخ میباشد که در پایگاه حفر شده در بخش Naukluft  از پایین دامنه کوهی در مریخ میباشد .

پس از تایید این ماموریت جدید کنجکاوی مریخ نورد ناسا نیز ادامه دارد تا به تدریج به نتایج بیشتری نیز دست پیدا کند و اما در این بررسی ها محیط های غنی از آب تاکنون یافت شده و هرجا رگه های مشاهدات در تصاویر دیده میشود سایت  های بلقوه آب از دور مشاهده میشود .

 

 

چهارشنبه نوزدهم اسفند ۱۳۹۴  ساعت ۵:۵۱ ب.ظ
ناسا تصاویر کهکشان باریک را منتشر کرد 

کهکشان بسیار باریکی را با نام NGC ۵۸۶۶ توسط ناسا منتشر شد که بعنوان کهکشان عدسی شکل نیز از آن نام میبرند .

طراف این کهکشان را غباری قرمز رنگ و تیره در برگرفته است و داخل آن مجموعه ای از ستارگان جوان وجود دارند که رنگ آبی در بخشی از آن بوجود آورده اند.

رسیدن نور کهکشان راه شیری به کهشکان NGC ۵۸۶۶ می تواند ۶۰ هزار سال طول بکشد.

همچنین کهکشان دیسکی هم به NGC ۵۸۶۶ گفته می شود . علت آن شکل گرفتن با گاز و بوجود آمدن یک میدان گرانشی داخل آن است.   

فاصله این کهکشان با صورت فلکی استارگان اژدها ۵۰ میلیون سال نوری است.

 

دوشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۴  ساعت ۴:۵۰ ب.ظ
این روزها اگر سحرخیز باشید، ساعتی پیش از برآمدن آفتاب می توانید شاهد درخشش پنج سیاره منظومه شمسی باشید. به ترتیب از افق جنوب شرقی تا جنوب غربی پنج سیاره عطارد، زهره، زحل، مریخ و مشتری به صف شده اند
ماهنامه نجوم و مرکز نجوم آوااستار برای رصد این پدیده زیبا و آموزش رصد اجرام اعماق آسمان و عکاسی نجومی، گشت رصدی به مقصد روستای قلعه بالا در نزدیکی پارک ملی توران واقع در استان سمنان تدارک دیده اند.

یکشنبه بیست و دوم آذر ۱۳۹۴  ساعت ۱:۵۳ ق.ظ

بر طبق آخرین اخبار رسیده از ناسا سه خدمه از  ایستگاه فضایی بین المللی پس از یک ماموریت 141 روزه به زمین بازگشتند. در حالی که فرود آنها در کشور قزاقستان تایید شد این سه خدمه از کشور های ژاپن - روسه و ترکمنستان میباشند .

ایستگاه بین المللی فضایی بستر آزمون فن اوری های نوین جدید میباشد , برخی آزمایشات شامل رشد گیاه خوراکی برای خدمه در فضا صورت گرفته بود که ناسا فن آوری بلوغ گیاهی در فضا را نشان داد.

اطلاعات بیشتر 

 

http://www.nasa.gov/station

 

 

https://twitter.com/Space_Station  

 

شنبه چهاردهم آذر ۱۳۹۴  ساعت ۲:۳۰ ق.ظ
فضاپیمای سیگنوس شرکت اوربیتال ساینس قرار است تا چند دقیقه دیگر طبق اخبار رسیده در سایت ناسا از صبح شنبه 5 اذر با یک روز تاخیر در برنامه به پرواز در آید هم اکنون که این مطلب نوشته میشود حدود 1 دقیقه تا زمان پرتاب باقی است 

محموله پرتابی توسط این فضا پیما شامل محموله غذایی و گوشت میباشد , اینبار پرتابگر این فضا پیما با توجه شکست ماموریت قبلی ناسا اطلس 7 میباشد که زیر نظر ایالات متحده و شرکت بوئینگ ساخته شده است .

اخرین عکس ارسالی از شمارش پرتاب فضا پیمای سیگنوس ناسا 

پرتاب فضا پیما ی سیگنوس

وزن تقریبی این محموله فضایی چیزی در حدود 3500 کیلوگرم شامل تجهیزات - امکانات و آزمایشات علمی بوده که قرار است در اختیار فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضا قرار گیرد .

 پخش زنده ناسا یا همان تلویزیون های  ناسا در شمال آمریکا / آلاسکا و هاوایی قرار دارد برای دریافت برنامه با کیفیت عالی شما میتوانید از طریق سیگنال ها زیر در ماهواره اقدام فرمایید 

FEC = ¾

Data Rate = 38.80 Mbps

Symbol Rate = 28.0681

Modulation: QPSK/DVB-S

ویا از طریق لینک زیر 

پخش زنده ناسا

img